Training

TRAIN. YESS WE CAN!
Premium

Training

In de 12 jaar die ik als personal trainer al trainingen geef, heb ik niet stilgezeten wat betreft het uitbreiden van mijn kennis en vaardigheden. Ieder doel vraagt namelijk om een specifieke aanpak – en ik ken ze allemaal.

Hierdoor ben ik niet alleen in staat om jou de juiste tools aan te bieden, maar je ze ook op de juiste manier te laten gebruiken.

“IT IS ESSENTIAL TO HAVE GOOD TOOLS, BUT IT IS ALSO ESSENTIAL THAT THE TOOLS SHOULD BE USED IN THE RIGHT WAY.”

– Wallace D. Wattles

Trainingen die werken

In mijn trainingen — en daarbuiten — gebruik ik onder andere de volgende methodes: klik op de foto’s voor informatie.

Krachttraining

Er zijn twaalf manieren waarop je krachttraining kunt inzetten, die ik altijd afstem op wat we willen bereiken. Specifiek willen we de juiste prikkel stimuleren die aansluit bij jouw doel, waarbij de parameters wat betreft intensiviteit en tempo telkens worden bijgesteld. Voorbeelden van krachttraining zijn verzuring training (60 tot 90 seconden inspannen) en het opbouwen van spiermassa (40 seconden maar iets zwaarder).

Krachttraining

Coaching

Mobiliteit zorgt ervoor dat je stabiliteit creëert in de meest precaire hoeken, waardoor je weer kan doorvloeien naar krachttraining. Dus: mobiliteit eerst, om daarna kracht te kunnen leveren. Het is iets anders dan flexibiliteit. Denk aan een acrobaat die van de split niet terug kan naar zijn beginhouding – hij is in dit geval wel flexibel, maar heeft niet de mobiliteit om uit de meest extreme uithoeken terug te keren.

Coaching

Voeding

Op je voeding letten betekend niet gelijk dat je niks lekkers meer mag eten. Sterker nog, het gaat erom dat je op een bewuste manier de keuze maakt om een keer wat ongezonds te eten en te begrijpen dat daar niks mis mee is. We proberen de verhouding van bepaalde voeding te verbeteren, dat weer in direct verband staat met jouw specifieke doel. Voeding is informatie en met de juiste informatie gaat je lichaam beter werken. Veel water drinken en lekkere groenten eten is vaak mijn belangrijkste advies!

Voeding

Mobiliteit

Mobiliteit zorgt ervoor dat je stabiliteit creëert in de meest precaire hoeken, waardoor je weer kan doorvloeien naar krachttraining. Dus: mobiliteit eerst, om daarna kracht te kunnen leveren. Het is iets anders dan flexibiliteit. Denk aan een acrobaat die van de split niet terug kan naar zijn beginhouding – hij is in dit geval wel flexibel, maar heeft niet de mobiliteit om uit de meest extreme uithoeken terug te keren.

Mobiliteit

Blessurebehandeling

Bij blessurebehandeling wordt vaak de fout gemaakt door puur aan symptoombestrijding te doen. Hierdoor wordt de kern van het probleem echter niet aangepakt, waardoor de klachten aanhouden. Het is belangrijk om te beseffen dat er lijnen kruiselings door je lichaam lopen die gebieden met elkaar verbinden. Zo heb ik ooit iemand met pijn in zijn knie geholpen door aan zijn elleboog te werken! Het is belangrijk om op tijd met dit soort behandelingen te beginnen, omdat je andere lichaamsdelen problemen maar tijdelijk kunnen opvangen.

Blessure

Mindset

Het klinkt een beetje zweverig, maar het is een essentieel onderdeel van je training – namelijk de juiste vorm van denken te creëren die past bij wat je wilt bereiken. Ofwel het belang inzien van het gene waar je aan begonnen bent. Hierbij probeer ik jouw fixed mindset (“ik kan het niet, waarom zou het nu wel lukken”) om te zetten naar een grow mindset (“hey, er zijn nog allemaal dingen die ik niet geprobeerd heb”).

Mindset